Beneficiari:
IMM–uri înființate in baza Legii 31/1990 pana la 31.12.2019 inclusiv
Conditii de finantare pentru a fi eligibil:
- IMM –ul are capital social integral privat,
- Codul CAEN eligibil pentru care solicita finantarea este autorizat la momentul inscrierii online, si
- Societatea desfasoara efectiv activitatea autorizata pe acest cod CAEN de minim 2 ani (24 luni calendaristice),
- Societatea a obtinut Profit Net la 31.12.2021
- Societatea are un numar mediu de cel putin 3 angajati la 31.12.2021
!!! NU au obtinut finantare nerambursabila in cadrul Programelor Grant Capital de Lucru (OUG. 130/2020), HORECA (OUG 224/2020) sau Start Up Nation
Data deschidere sesiune depunere proiecte in cadrul programului:
Martie -Aprilie 2023
Valoarea max. finanțată:
Max. 500.000 RON
Co-finantare:
- 75 % finantare din valoarea cheltuielilor eligibile,
- Cel putin 25% contributie proprie din valoarea cheltuielilor eligibile (pt. punctaj maxim)
- TVA –ul este neeligibil pt. companiile platitoare de TVA.
Cheltuieli eligibile:
- Cheltuieli cu achiziția echipamentelor tehnologice ( minim 60% din valoarea cheltuielilor eligibile). Sunt incluse in aceasta categorie: echipamentele pentru locurile de joaca, Sali de sport, Sali de fitness, drone, x-body si de forta, echipemente si sisteme specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, sisteme care utilizeaa surse de energie regenerabila, precum si autoturismele 100% electrice. NU sunt eligibile costurile cu achizitia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale.
- Achizitionarea de spatii de lucru, spatii de productie si spatii de depozitare. Pentru fundamentarea pretului va fi necesar un raport de evaluare intocmit de un expert ANEVAR. Spatiul nu trebuie sa aiba destinatie locativa. Pentru spatii mobile de lucru / productie / prestari servicii / comert nu este necesar raport ANEVAR
- Mijloace de transport: autoturisme, elevatoare, incarcatoare, remorci si semiremorci, platforme, izoterme si frigorifice, autoutilitare si autovehicule cu destinatie speciala, cu exceptia vehiculelor simbol G.
- Autoturismele 100% electrice, fiind asimilate echipamentelor tehnologice,
- Achizitionarea de mobilier, aparatura birotica, si sisteme de protectie a valorilor umane si materiale gr. Nr. 3 din HG 2139/2004
- Cheltuielile cu salariile, utilitatile ( energie electrica, consum apa, gaze, salubritate, abonament telefon si internet) , servicii de contabilitate si cheltuielile aferente chiriilor spatiilor de lucru, spatiilor de productie sau depozitare . Valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilitati, servicii de contabilitate si chirii) _ in limita de 5000 Ron/ 10.000 Ron in functie de numarul de locuri de munca create.
- Pachet digital (max. 25.000 lei) care sa contina minim site de prezentare a activitatii sau magazin on-line, cheltuieli inregistrare domeniu fara hosting, pentru operatorii economici care nu detin alt site si care trebuie sa fie functional la data depunerii cererii de eliberare a ajutorului de minimis si pe toata perioada de monitorizare, cheltuieli de promovare a site-ului/magazinului on-line, un soft necesar desfasurarii activitatii si semnatura electronica. Optional si suplimentar, pachetul digital poate contine si echipamente IT tehnica de calcul tip PC, format din: unitate centrala, server, monitor, imprimanta /copiator /multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii, telefoane smart, tablete. Pachetul digital (voucherul de digitalizare) reprezinta cheltuiala obligatorie in cadrul programului si este in valoare eligibila de maxim 25000 lei. Cheltuiala cu semnatura electronica este eligibila si inainte de semnarea acordului de finantare.
- Consultanta pentru intocmirea documentatiei in vederea obtinerii finantarii in cadrul prezentului program si/sau pentru implementarea proiectului, in valoare eligibila de maxim 10.000 lei.
- Doua placute informative obligatorii in valoare de maxim 500 de lei.
!!! Codurile CAEN trebuie sa fie autorizate la data depunerii Cererii si cel putin cu un an inainte (12 luni inainte).
Pasii care trebuie parcusi pentru accesarea programului:
- Verificarea eligibilitatii companiei dvs. in cadrul Programului
- Semnarea contractului de consultanta,
- Furnizarea tuturor documentelor financiar -contabile, de reprezentare ale firmei si altele, necesare intocmirii dosarului de finantare,
- Redactarea proiectului
- Depunerea proiectului
- Semnarea acordului de finantare
- Accesarea creditului bancar -punte (daca este cazul)
- Asistenta pentru achizitia echipamentelor
- Angajarea personalului
- Realizarea decontului/lor proiectului/ a rapoartelor de monitorizare,
- Raportare ulterioara
Plata Comisionului de consultanta
Comisionul de consultanta pentru accesarea si implementarea Programului de Microindustrializare este 7 %din valoare finantarii nerambursabile aprobate ce se va achita in 3 transe:
- Transa I – 4500 Ron – la semnarea contractului de consultanta,
- Transa II – 5000– in maxim 10 zile de la data la care proiectul este desemnat castigator
- Transa III – diferenta comisionului pana la 7% se va plati: jumatate la semnarea Contractului de finantare si jumatate inainte de depunerea cererii finale de plat