SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS PENTRU SECTORUL CULTURAL INDEPENDENT
Schema de ajutor adresata organizațiilor neguvernamentale și societăților comerciale care au desfășurat activități în 2019 si 2020 în unul dintre următoarele domenii culturale: artele spectacolului (teatru, muzică, dans), artele vizuale (pictură, sculptură, film, fotografie), patrimoniu, carte, audio-vizual, educație culturală.
Beneficiari:
- IMM–uri înființate în baza Legii 31/1990 (SRL, SA)
- Asociatii/ fundatii/ ONG–uri
Valoare maxim finantata:
- 20% din diferența dintre încasări din 2019 față de 2020, maxim 200.000 eur
Conditii de finantare pentru a fi eligibil:
- sunt înființate cel târziu la data de 31.12.2019;
- nu se află în stare de insolvență la momentul inscrierii in cadrul Schemei,
- au depus situatiile financiare anuale pentru 2019, 2020 si 2021,
- au codul CAEN eligibil in cadrul Schemei autorizat la ONRC incepand cu anul 2019,
- isi asuma obligatia de a mentine activitatea cel putin 6 luni de la incasarea grantului,
- firma nu inregistreaza datorii restante / alte obligatii restante catre bugetul statului,
- depunerea la dosar a unui Raport de expertiza contabila pentru certificarea veniturilor eligibile in cadrul Schemei de finantare, raport intocmit de un expert contabil sau o societate de expertiză contabilă, membru/membră a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, , prin intermediul căruia un specialist va certifica și își va asuma baza de calcul al ajutorului solicitat;
Coduri CAEN eligibile in cadrul Schemei de finantare:
1820 |
Reproducerea înregistrărilor |
4690 |
Comerț cu ridicata nespecializat (limitat exclusiv la vânzarea cărților, realizată prin librării specializate, operate în spații fizice accesibile publicului larg) |
4761 |
Comerț cu amănuntul al cărților, în magazine specializate (limitat exclusiv la vânzarea cărților, realizată prin librării specializate, operate în spații fizice accesibile publicului larg) |
4791 |
Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet (limitat la intermedierea vânzării de bilete online pentru evenimente culturale și/sau artistice) |
5811 |
Activități de editare a cărților |
5911 |
Activități de producție cinematografică, video și de programe de televiziune |
5912 |
Activități de postproducție cinematografică, video și programe de televiziune |
5913 |
Activități de distribuție a filmelor cinematografice, video și a programelor de televiziune |
5914 |
Proiecția de filme cinematografice |
5920 |
Activități de realizare a înregistrărilor audio și activități de editare muzicală |
7420 |
Activități fotografice |
7990 |
Alte servicii de rezervare și asistență turistică (limitat la intermedierea vânzării de bilete online pentru evenimente culturale și/sau artistice) |
8552 |
Învățământ în domeniul cultural (limbi străine, muzică, teatru, dans, arte plastice etc.) |
9001 |
Activități de interpretare artistică (spectacole) |
9002 |
Activități suport pentru interpretare artistică (spectacole) |
9003 |
Activități de creație artistică |
9004 |
Activități de gestionare a sălilor de spectacole |
9101 |
Activități ale bibliotecilor și arhivelor |
9102 |
Activități ale muzeelor |
9103 |
Gestionarea monumentelor, clădirilor istorice și a altor obiective de interes turistic |
Cheltuieli eligibile:
- obligațiile fiscale restante și alte creanțe bugetare administrate de organul fiscal central, existente la momentul acordării grantului, care vor fi achitate cu prioritate în cadrul perioadei de 6 luni de la data acordării ajutorului de minimis;
- obligații fiscale și alte creanțe bugetare care se înregistrează la plată după data acordării ajutorului de minimis și până la expirarea perioadei de 6 luni de la data primei plăți;
- orice cheltuieli efectuate și înregistrate în contabilitatea beneficiarului într-o perioadă de maximum 6 luni de la data acordării ajutorului de minimis.
Nu sunt eligibile cheltuielile deja compensate prin intermediul altor ajutoare de stat/de minimis sau alte finanțări nerambursabile din surse publice acordate beneficiarului.
Pasii care trebuie parcusi pentru accesarea programului:
- Verificarea eligibilitatii companiei dvs. in cadrul Programului
- Semnarea contractului de consultanta,
- Furnizarea tuturor documentelor financiar -contabile, de reprezentare ale firmei si a ofertelor echipamentelor/ programelor incluse in proiect, necesare intocmirii dosarului de finantare,
- Redactarea si depunerea proiectului,
- Semnarea contractului de finantare
- Organizarea si derularea procedurilor de achizitie a echipamentelor si serviciilor incluse in proiect,
- Realizarea decontului/lor proiectului/ a rapoartelor de monitorizare,
- Monitorizarea ulterioara a proiectului
Comisionul de consultanta va fi perceput dupa aprobarea si incasarea grantului, FARA AVANS pentru depunerea dosarului de finantare!
Contacteaza-ne acum completand formularul de contact!