Programul Tranzție Justă

Home – Programul Tranzție Justă

Condiții de eligibilitate

Solicitantul trebuie să fie societate comercială care se încadrează în categoria microîntreprinderilor. (0-9 angajați)

Valoarea finanțării nerambursabile a proiectului: minim 50.000 euro- maxim 200.000 euro.

Contributie proprie: minim 10%,

Locația de implementare: județele Dolj, Gorj, Hunedoara, Prahova, Galați, Mureș.

Cheltuieli eligibile

1.1 Cheltuielile cu echipamente, dotări, active corporale cuprind cheltuieli cu procurarea de bunuri care intră în categoria mijloacelor fixe, utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care nu necesită montaj şi echipamente de transport. Se includ cheltuielile pentru achiziţionarea utilajelor şi echipamentelor care nu necesită montaj, inclusiv tehnologic.

1.2 Cheltuielile cu lucrări:

  1. Amenajarea terenului – se includ cheltuielile efectuate la începutul lucrărilor pentru pregătirea amplasamentului în conformitate cu HG nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare.
  2. Amenajări pentru protecţia mediului şi aducerea terenului la starea iniţială – se include cheltuielile efectuate pentru lucrări şi acţiuni de protecţia mediului, inclusiv pentru refacerea cadrului natural după terminarea lucrărilor, în conformitate cu HG nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare.
  3. Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului – se includ cheltuielile aferente asigurării cu utilităţile necesare funcţionării obiectivului de investiţie, în conformitate cu HG nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare.
  4. Construcţii şi instalaţii – se includ cheltuieli aferente activităților de construire/modernizare/extindere a spaţiilor de producţie/prestare de servicii ale întreprinderii, respectiv cheltuielile aferente execuţiei tuturor obiectelor cuprinse în obiectivul de investiţie.
  5. Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care necesită montaj – cuprind cheltuielile pentru achiziţionarea utilajelor şi echipamentelor tehnologice, precum şi a celor incluse în instalaţiile funcţionale, inclusiv montajul acestora.
  6. Cheltuieli cu organizarea de șantier – sunt eligibile în limita a 2,5% din valoarea investiției de bază (cap. 4.1, 4.2, 4.3, 4.4 din devizul general conform HG nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare).
  7. Cheltuieli diverse şi neprevăzute – sunt eligibile în limita a 10% din valoarea cheltuielilor eligibile cuprinse la categoria ”Construcţii şi instalaţii” de la pct d). Cheltuielile diverse şi neprevăzute vor fi folosite în conformitate cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice ce face referire la modificările contractuale apărute în timpul execuţiei.
  8. Cheltuieli pentru probe tehnologice și teste.

 

1.3 Cheltuielile cu servicii:

  1. Studii – studii de teren, raport de impact asupra mediului, studii de specialitate în funcție de specificul investiției
  2. Documentaţii-suport şi cheltuieli pentru obţinerea de avize, acorduri şi autorizații
  3. Expertizare tehnică a construcțiilor existente, a structurilor și/sau după caz a proiectelor tehnice, inclusiv întocmirea de către expertul tehnic a raportului de expertiză tehnică (conform HG nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare).
  4. Servicii de proiectare (conform HG nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare).
  5. Asistenţă tehnică din partea proiectantului – se includ cheltuieli pentru asistenţă tehnică dinpartea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor (în cazul în care aceasta nu intră în tarifarea proiectului).
  6. Dirigenţie de şantier/supervizare – se includ cheltuieli efectuate pentru plata diriginţilor de şantier, desemnaţi de autoritatea contractantă, autorizaţi conform prevederilor legale pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii.
  7. Cheltuieli cu servicii pentru organizarea de evenimente și cursuri de formare – se includ cheltuieli pentru calificare, recalificare, formare continuă – perfecționare sau specializare, pentru activitatea de producţie, comercializare şi internaţionalizare, dezvoltare de competenţe privind managementul afacerii şi tehnologice pentru angajații aferenți locurilor de muncă nou create, în special pentru obținerea de competențe verzi sau competențe în domeniile și sectoarele emergente identificate conform ghidului solicitantului.
  8. Cheltuieli cu certificarea/recertificarea produselor, serviciilor, proceselor, de către un organism de certificare acreditat.
  9. Cheltuieli cu Certificarea/recertificarea sistemelor de management al calității (ISO 9001), al mediului (ISO 14001/EMAS), al siguranţei alimentelor (ISO 22000), al sănătăţii şi securităţii ocupaţionale (ISO 45001), al securității informaţiilor (ISO/IEC 27001), al energiei (ISO 50001), al calității pentru dispozitive medicale (ISO 13485), al serviciilor IT (ISO/IEC 20000), al responsabilității sociale (SA 8000), simple sau integrate.

Servicii Cash Consult

  • Consultanta accesare fonduri nerambursabile
  • Consultanta financiara credite bancare companii
  • ESG - Raportare sustenabilitate
  • Calculul amprentei de carbon
  • Guvernanta corporativa
  • Raportare plan de diminuare a risipei alimentare

Vrei să colaborăm?

Obiectivul nostru principal este de a oferi  clienților noștrii servicii de consultanta de calitate,  ce servesc cu prioritate intereselor acestora,  respectând standardele inalte de etica profesionala si pastrand confidentialitatea informatiilor furnizate.

Solicită Oferta