Programul Regional București-Ilfov pentru Microintreprinderi

Home – Programul Regional București-Ilfov pentru Microintreprinderi

Condiții de eligibilitate

Valoarea ajutorului de minimis este cuprinsă între: 25.000 – 300.000 euro.
Ajutorul se acorda beneficiarului sub formă de finanțare nerambursabilă în procent de maxim

Finanțare nerambursabilă: 80% din valoarea eligibilă a proiectului, cu respectarea plafonului de minimis.

Solicitanți eligibili

Beneficiarii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate începând cu data depunerii cererii de finanțare, pe perioada de evaluare, selecție, contractare, precum și pe toată perioada de implementare și durabilitate:

  1. Sunt înregistrați în România potrivit Legii societăților nr. 31/1990/ Legii nr. 1/2005/ OUG nr. 6/2011.
  2. Au calitatea de microîntreprindere, atât la data depunerii aplicației de proiect, cât și la data semnării contractului de finanțare.
  3. Au sediul social/ punct de lucru și locația de implementare în mediul urban în Regiunea de Dezvoltare București-Ilfov (sau își asumă înregistrarea acestuia până la efectuarea primei plăți).
  4. Sunt înființați cel târziu la data de 03.01.2023.
  5. NU au avut activitatea suspendată temporar în anii 2023 și 2024.
  6. Activitatea (CAEN unic) pentru care se solicită finanțare trebuie să fie autorizată la la locul de implementare al proiectului indiferent dacă acesta desfășoară sau nu activitate pe respectivul cod CAEN.
    sau
    În situația în care investiția pentru care se solicită finanțare presupune înființarea unui punct
    de lucru nou, la momentul depunerii solicitantul are:
    a) codul CAEN eligibil vizat de investiție autorizat fie la sediul social/ punctele de lucru existente, fie la terți, iar solicitantul își asumă ca la finalul etapei de implementare, să facă dovada autorizării codului CAEN inclusiv la locația de implementare a proiectului.
    sau
    b) codul CAEN eligibil vizat de investiție înscris în actul constitutiv, iar solicitantul își asumă că la finalul etapei de implementare să facă dovada autorizării codului CAEN la locația de implementare a proiectului
  7. În cazul în care pe lângă domeniul de activitate în care se realizează investiția propusă, desfășoară activități și în sectoarele excluse de la finanțare, se vor asigura prin mijloace corespunzătoare, precum separarea activităților sau o distincție între costuri, că activitățile desfășurate în sectoarele excluse nu beneficiază de ajutoare acordate.
  8. Nu au obligații de plată nete neachitate în termen către bugetul de stat și respectiv bugetul local și nu are fapte înscrise în cazierul fiscal (la momentul contractării).
  9. Dețin, cel târziu în etapa de contractare, un drept legal asupra locului de implementare a proiectului (teren și/ sau clădire), care le conferă dreptul de a realiza investiția începând cu data depunerii și va fi valabil pe întreaga perioadă de evaluare, selecție și contractare, pe perioada de implementare și pe perioada de durabilitate a contractului de finanțare

Acțiuni eligibile

Acțiunea sprijinită în cadrul acestui apel de proiecte vizează durabilă și modernizare tehnologică, prin îmbunătățirea capacităților tehnice și/ sau industriale, pentru a gestiona mai

eficient dezvoltarea produselor și serviciilor, prin următoarele tipuri principale de investiții:

  • construirea/ extinderea spaţiilor de producţie/ prestare de servicii;
  • achiziționarea de echipamente, tehnologii (inclusiv tehnologii verzi), utilaje, instalații de lucru, precum si dotării încadrate în categoria mijloacelor fixe: mobilier, echipamente informatice, echipamente de birotică;
  • programe informatice, brevete, licențe, mărci comerciale, alte drepturi și active similare.

Activități eligibile

A. Activități aferente activității de bază necesare pentru creșterea durabilă și modernizarea tehnologică a microîntreprinderilor:

  1. Investiții în active corporale în vederea îmbunătățirii capacităților tehnice și industriale, pentru a gestiona mai eficient dezvoltarea produselor și serviciilor:
    • Construirea/ extinderea spațiilor de producție/ prestare de servicii, inclusiv asigurarea utilităților generale aferente, respectiv alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI;
    • Achiziționarea de echipamente, tehnologii (inclusiv tehnologii verzi), utilaje, instalații de lucru, precum si dotări încadrate în categoria mijloacelor fixe: mobilier, echipamente informatice, echipamente de birotică etc.
  2. Investiția în active necorporale: programe informatice, brevete, licențe, mărci comerciale, alte drepturi și active similare utilizate exclusiv în domeniul/ domeniile de activitate vizat/e de proiect;

Investițiile pentru procese de producție producție (bunuri sau servicii) prietenoase cu mediul și utilizarea eficientă a resurselor în IMM implică reducerea utilizării materiilor prime, adoptarea unor tehnici de producție mai puțin poluante, utilizarea surselor regenerabile de energie și/ sau a unor tehnologii eficiente din punct de vedere energetic, reducerea la minimum a generării de deșeuri și reciclarea materialelor, de exemplu:

  • achiziționarea de instalații/ echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie și/ sau sisteme care utilizează surse regenerabile (alternative) de energie pentru eficientizarea activităților pentru care s-a solicitat finanțare: instalarea de sisteme de iluminat cu consum redus de energie, achiziționarea de echipamente/ utilaje eficiente din punct de vedere energetic, automatizarea proceselor pentru a reduce risipa de energie;
  • integrarea tehnologiilor de control al poluării, care contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră;
  • obținerea de noi certificări de tipul ISO 14001 – sistem de management de mediu;
  • creșterea “conținutului de materiale reciclate” din produsul finit, asigurând în același timp performanța și siguranța acestuia;
  • achiziționarea de echipamente/ soluții/ tehnologii având componente reutilizabile sau utilizarea de materii prime (inclusiv materii prime critice) obținute din materiale reciclateș
  • achiziționarea de echipamente electrice şi electronice având un procent minim de componente reutilizabile (ex.: un procent de 30% din totalul echipamentelor să aibă componente reutilizabile);
  • achiziționarea de materiale de construcţii având în compoziție un procent minim de materii prime reutilizabile;
  • alte investiții specifice economiei circulare pentru reducerea, prevenirea, pregătirea în vederea reutilizării, valorificarea materială și reciclarea deșeurilor generate de beneficiar (ex:. achiziționarea de containere pentru colectarea DEEE-urilor sau colectare selectivă sau tocătoare biodegradabile pentru resturi vegetale şi alimentare; predarea deșeurilor de echipamente electrice şi electronice la centrele de colectare organizate de operatori economici autorizați pentru colectarea și reciclarea deșeurilor în baza unui contract etc.);

 

B. Activități conexe activității de bază:

  1. Activități specifice internaționalizării, extinderii piețelor de vânzare, a gamei de produse și servicii oferite de tipul (enumerarea nu este exhaustivă), inclusiv activități de marketing generate de participarea solicitantului de finanțare, în calitate de expozant, la nivel național și/ sau extern la târguri, expoziții:
    • achiziție servicii pentru realizarea analizei piețelor internaționale cu potențial și selectarea piețelor țintă;
    • achiziție servicii pentru realizarea strategiei de export pentru piețe externe;
    • achiziție servicii de inovare pentru crearea unor produse inovatoare pentru intrarea pe piețe internaționale (justificarea necesității achiziției trebuie să reiasă dintr-o analiza a piețelor țintă sau din strategia de export);
    • achiziție servicii pentru realizare design pentru ambalare și etichetare, în vederea intrării pe piețe internaționale (justificarea necesității achiziției trebuie să reiasă dintr-o analiza a piețelor țintă sau din strategia de export);
    • achiziție servicii pentru realizarea brandului și promovare (justificarea necesității achiziției trebuie să reiasă dintr-o analiză a piețelor țintă sau din strategia de export);
    • achiziție servicii pentru certificare și standarde de calitate (justificarea necesității achiziției trebuie să reiasă dintr-o analiza a piețelor țintă sau din strategia de export);
    • achiziție servicii de promovare pe piețe externe;
    • achiziție servicii de participare la misiuni economice internaționale, târguri, expoziții, etc.;
  1. Activități de formare profesională specifică pentru angajații din cadrul microîntreprinderii, care vor fi implicați în operarea noilor tehnologii/ echipamente achiziționate prin proiect

 

  1. Activități de cooperare interregională, transfrontalieră și transnațională, de tipul:
    • activități de întărire a cooperării între microîntreprinderi și asociații de afaceri, universități, organizații de cercetare;
    • activități de sprijinire a microîntreprinderilor pentru participare în rețele (clustere, centre de afaceri inovative, etc.);
    • participarea microîntreprinderilor la platforme S3 etc.
  2. Activități de proiectare și consultanță pentru elaborarea cererii de finanțare, a planului de afaceri și anexelor acestora.
  3. Activități privind managementul implementării proiectului.
  4. Activități privind  auditul financiar al proiectului și expertiză contabilă/ declarația expertului contabil.
  5. Activități obligatorii de comunicare și vizibilitate aferente proiectului.

Servicii Cash Consult

  • Consultanta accesare fonduri nerambursabile
  • Consultanta financiara credite bancare companii
  • ESG - Raportare sustenabilitate
  • Calculul amprentei de carbon
  • Guvernanta corporativa
  • Raportare plan de diminuare a risipei alimentare

Vrei să colaborăm?

Obiectivul nostru principal este de a oferi  clienților noștrii servicii de consultanta de calitate,  ce servesc cu prioritate intereselor acestora,  respectând standardele inalte de etica profesionala si pastrand confidentialitatea informatiilor furnizate.

Solicită Oferta